ESS Shakuhachi Forum Forum Index ESS Shakuhachi Forum
Practice, Culture and History of Japanese Bamboo Flute 尺八. A Project of the European Shakuhachi Society (ESS)

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

hello from paris

Post new topic   Reply to topic    ESS Shakuhachi Forum Forum Index -> ESS Forums -> The Teahouse
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Christophe Gaston
Professional Member

PostPosted: 2011-05-15, 11:12    Post subject: hello from paris Reply with quote

PublicitéSupprimer les publicités ?
Hi everyone,

just an email to introduce myself. I live in the paris area. I have been playing music for almost 25 years now (that is not my job), mainly guitar and nowadays mainly jazz music/contemporary. I started shakuhahi about three years ago now, studying Tozan shakuhachi mainly but also kinko. I spend also lots of time to introduce shakuhachi in my jazz playing.

happy to meet you all
Back to top
JF Lagrost
Administrator

PostPosted: 2011-05-15, 12:15    Post subject: hello from paris Reply with quote

Salut Christophe, bienvenue sur le forum !
Je ne te savais pas jazzman, c'est intéressant...
Back to top
Visit poster’s website
Christophe Gaston
Professional Member

PostPosted: 2011-05-15, 12:29    Post subject: hello from paris Reply with quote

Hello Jean-François,

ben en fait j'ai commencé le shakuhachi en tombant sous le charme de sa sonorité et en me demandant ce que je pourrais bien faire de ce type de son dans les groupes de jazz ou je joue... et puis j'ai craqué sur la musique japonaise ensuite Wink
Back to top
Kiku Day
Moderator

PostPosted: 2011-05-15, 19:41    Post subject: hello from paris Reply with quote

J'espere tu vas faire un concert le prochaime fois j'irai a Paris! Smile
J'aimerai ecouter plus de shakuhachi dans jazz!
Back to top
Visit poster’s website Skype
Christophe Gaston
Professional Member

PostPosted: 2011-05-16, 09:06    Post subject: hello from paris Reply with quote

Hello Kiku,

pourquoi pas... mais je joue du shakuahchi depuis trois ans seulement : jouer de cet instrument avec toi dans le public... j'aurais le trac...Wink

bonne journée
Back to top
JL Peilhon
Professional Member

PostPosted: 2011-06-09, 18:38    Post subject: hello from paris Reply with quote

salut Christophe

alors ce 7 trous , tu l'as trouvé? as-tu acheté l'ancienne flute de Fukuda sur Ebay (auprès de l'exèllent joueur de shaku Espagnol dont le nom m'échappe)? Embarassed
je "chauffe" toujours bien "ton" David Brown Okay ...mais attend une 5 trous de David!
à bientot
Jean-luc
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 13:57    Post subject: hello from paris

Back to top
Post new topic   Reply to topic    ESS Shakuhachi Forum Forum Index -> ESS Forums -> The Teahouse All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create a free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation